God jul



Nu var det jul igen, nu var det jul igen, ja julen - 
Äh. Jag orkar inte. 
Jag orkar bara verkligen inte. 

Julen var den där dagen som jag alltid älskade som liten. När jag väl kommit över min tomteskräck som åttaåring, då. Men ändå. Ett par år där var julen det allra finaste jag visste, som en magisk dag som bara var så mycket förväntningar och lycka inpaketerat i en enda dag. Nu har jag mest bara skuldkänslor. 

- Jag ska äta kött för första gången på sju månader. Jävla julskinka och jävla julbord, fresterska där. 
- Julklappsberget under vår gran
- Har inte hjälpt till alls med julmat
- Avskyr julmat
- Har köpt för dåliga julklappar 
- Har köpt för många julklappar

Och allra, allra mest skuldkänslor har jag för det här: 
 
- Jag borde vara glad men är det inte. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0